info_outline
Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie badań satysfakcji i lojalności Klientów i działań podejmowanych w celu zapewnienia ich wzrostu.
info_outline
-
Satysfakcja, a lojalność – wprowadzenie
- Customer Satisfaction Index (CSI)
- Net Promoter Score (NPS)
- Critical Incident Technique(CIT)
- Czynniki wpływające na satysfakcję i lojalność Klientów
- Cele i korzyści badań satysfakcji i lojalności
- Wpływ satysfakcji na wyniki finansowe
-
Wymagania normy ISO 9001
-
Oczekiwania i percepcja Klienta
- klient zawsze oczekuje więcej- mit czy prawda?
- kluczowe czynniki decydujące o postrzeganiu Klienta
-
Metody badania satysfakcji i lojalności Klientów
- metody ilościowe (NPS, CSI, SERVQUAL)
- metody jakościowe (Mystery Shopping, grupy focusowe, analiza reklamacji)
- model lojalności Klientów
- wielkość próby, identyfikowanie kluczowych KPI, formułowanie pytań
Dzień 2
-
Metody zbierania danych
- formułowanie pytań
- budowanie ankiet i scenariuszy rozmów
- CATI, CAVI, grupy focusowe, wywiady grupowe, inne źródła danych
- najczęściej popełniane błędy
-
Metody analizy danych
- skala Likerta
- błąd badania
-
Badania satysfakcji i lojalności – i co dalej?
- działania usprawniające
- budowanie przewagi konkurencyjnej
-
Przegląd najlepszych praktyk
- przykłady modeli stosowanych w wiodących firmach z sektora usługowego
-
Podsumowanie
info_outline
Czas trwania szkolenia:
0 godzin
(2 dni)
info_outline
Korzyści – po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą:
- znać wytyczne normy ISO9001 w kontekście badań satysfakcji i działań korygujących
- umieć stosować wiele metod badań satysfakcji i lojalności
- stosować odpowiednie metody analizy danych
- umieć uniknąć najczęściej popełnianych błędów
- samodzielnie przygotowywać badania satysfakcji i lojalności (ankiety, scenariusze rozmów)
info_outline
Adresaci:
Kadra zarządzająca, kadra kierownicza i specjaliści działów marketingu, obsługi klienta, wsparcia sprzedaży, reklamacji, jakości, analiz.
info_outline
Szkolenia dedykowane – program szkolenia może zostać zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta oraz specyfiką obszaru biznesowego, w którym działa Klient. W każdym przypadku prezentowane metody i najlepsze praktyki dostosowywane są do specyfiki działania danego Klienta.
info_outline