info_outline
Szkolenie pomaga zrozumieć istotę komunikacji międzyludzkiej oraz dostrzec jej fundamentalny wpływ na relacje pracownicze i biznesowe w firmie. Uczestnicy będą mogli przeanalizować modele komunikacyjne, przećwiczyć komunikację jednokierunkową i dwukierunkową, rozwinąć umiejętności w zakresie wykorzystywania technik aktywnego słuchania oraz wzmacniania przekazu. Poza tym w sposób warsztatowy poddać analizie i przepracować typowe błędy komunikacyjne pojawiające się w organizacjach.
info_outline
-
Wprowadzenie
- definicja komunikacji
- co mogę zyskać poprawnie się komunikując?
-
Znaczenie komunikacji
- funkcje interpersonalne
- funkcje informacyjne
- funkcje decyzyjne
-
Komunikacja interpersonalna
- proces komunikowania się
- nadawca
- kodowanie
- odbiorca
- komunikat
- kanał
- dekodowanie
- szum
- sprzężenie zwrotne
-
Bariery komunikacyjne
- zasady zarządzania procesami różnice w percepcji
- różnice językowe
- szum
- emocje
- niezgodność pomiędzy językiem werbalnym a niewerbalnym
- nieufność
-
Optymalizacja komunikacji
- przezwyciężanie różnic w postrzeganiu
- przezwyciężanie różnic językowych
- wytłumienie szumu
- przezwyciężanie emocji i nieufności
- zgodność komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
-
Komunikowanie się w organizacjach
- cele/ produkty procesów sieci i struktury przepływu informacji
- pionowe komunikowanie się
- komunikowanie się poziome i nieformalne
- przezwyciężenie przeszkód organizacyjnych w przepływie informacji
- wsparcie techniczne procesu komunikowania się
info_outline
Czas trwania szkolenia:
0godzin
Projects completed
info_outline
Korzyści – po ukończeniu szkolenia, uczestnicy szkolenia będą:
- umieć zdefiniować komunikowanie się i rozumieć dlaczego jest ono ważne dla rozwoju firmy
- rozróżniać i opisać modele procesu komunikacji
- rozróżniać oraz znać wady i zalety komunikacji jednokierunkowej i dwukierunkowej
- rozpoznać przeszkody w komunikacji i interpersonalnej i je usunąć bądź osłabić
- rozwijać umiejętności efektywnej komunikacji międzyludzkiej
- lepiej „odczytywać” komunikaty wysyłane w trakcie rozmowy, zarówno w ujęciu werbalnym jak i niewerbalnym
- precyzyjne formułowanie komunikatów
- określać czynniki wpływające na sprawność komunikowania się w organizacji
- wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne do usprawniania komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa
info_outline