info_outline
Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie zarządzania reklamacjami i podejmowaniu działań usprawniających. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak efektywnie zarządzać reklamacjami, jak identyfikować ich główne przyczyny i wdrażać usprawnienia w organizacji. Istotnym elementem szkolenia są działania zapobiegawcze i prewencyjne w celu uniknięcia reklamacji. Omówimy także jak efektywnie badać satysfakcję Klienta z procesu reklamacyjnego.
info_outline
-
Reklamacja to prezent – wprowadzenie
-
Wymagania ISO 9001 i ISO 10002
-
Budowanie modelu obsługi reklamacji
- reklamacja z perspektywy Klienta i firmy
- jak przyjąć reklamację
- agregacja danych
- analiza danych
- efektywna komunikacja
- działania usprawniające – proces ciągłego doskonalenia produktów i usług
-
Proces reklamacyjny – kluczowe wskaźniki
- wskaźniki ilościowe
- wskaźniki jakościowe
- zgodność z regulacjami
-
Identyfikowanie przyczyn – narzędzia analizy reklamacji
- 5W2H
- Metoda 8G
- diagram Ishikawy (przyczynowo- skutkowy)
- analiza Pareto
- najczęstsze przyczyny reklamacji
Dzień 2
-
Reklamacja i co dalej? „Nie zamiatamy pod dywan”
- rekomendacje
- definiowanie priorytetów
- doskonalenie produktów i usług – proces ciągłego doskonalenia
-
Jak się ustrzec przed reklamacją – działania prewencyjne
-
Satysfakcja Klientów z procesu reklamacyjnego
- jak badać
- co, kiedy i jak komunikować Klientom
-
Najczęściej popełniane błędy
-
Przegląd najlepszych praktyk – innowacyjne metody zarządzania reklamacjami
- przykłady modeli stosowanych w wiodących firmach z sektora usługowego
info_outline
Czas trwania szkolenia:
0 godzin
(2 dni)
info_outline
Korzyści – po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą:
- rozumieć wytyczne norm w zakresie obsługi reklamacji i ciągłego doskonalenia
- posiadać umiejętność planowania procesu reklamacyjnego
- posiadać świadomość szerokiego spektrum możliwości korzystania z narzędzi analizy przyczyn reklamacji
- identyfikować najistotniejsze przyczyny reklamacji
- zastosować odpowiedni sposób komunikacji z klientem
- znać i zastosować metody badań satysfakcji z procesu reklamacyjnego
info_outline
Adresaci:
Kadra zarządzająca, kadra kierownicza i specjaliści działów jakości, reklamacji, serwisu, analiz, obsługi klienta,
Contact Center, wsparcia sprzedaży, marketingu.
info_outline
Szkolenia dedykowane – program szkolenia może zostać zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta oraz specyfiką obszaru biznesowego, w którym działa Klient. W każdym przypadku prezentowane metody i najlepsze praktyki dostosowywane są do specyfiki działania danego Klienta.
info_outline